onsdag 10 juni 2009

Gör din egen mist!

Jag är lycklig! Har länge gått och funderat på om jag ska köpa mig lite mist. Jag vet dock inte hur mycket jag kommer använda det och därför har det känts extremt onödigt att köpa en stor dyr flaska.. Igår när jag satt och klickade runt på lite bloggar hittade jag denna beskrivning.. Så när jag hade vaknat i morse sprang jag i ösregnet till mimas och hoppades/bad att de hade det som jag behövde, och det hade dom! :D Så nu har jag en liten sprayflaska med mist!



Så här gör du: Ta en tom sprayflaska (den jag köpte heter mini mister och är från Ranger). Fyll den med vatten och ta sedan några droppar färg, (jag använde karamellfärg för det hade jag hemma) hur många droppar du har i är helt upp till vilken intensitet du vill ha på färgen. Efter det tar du en knivsudd med puderglitter (jag använde perfect pearls från ranger) och lägger i. Efter det skruvar du på pumpen och skakar ordentligt. KLART!



(jag vet bilden är kass, men jag har bara tillgång till en mobilkamera..)


Helt strålande.. Eftersom det går åt så lite glitter är det bara att göra en ny omgång när det behövs.. Jag är såååå himla nöjd med mig själv just nu. Har dock inte sett några sånna här sprayflaskor någonstans i göteborg så jag får nog införskaffa några till innan jag åker hem till gbg på fredag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar