onsdag 17 juni 2009

Ett tri-shutter kort

En gammal vän var här igår och tittade på min kort. Hon tyckte att dom var så fina så hon påpekade att hon faktiskt också fyllt år och att hon också vill ha ett kort.. Här är det haha. Tror inte hon trodde att hon på allvar skulle få ett kort, men jag kom på att jag vill testa denna vikningen som jag hade sett HÄR och HÄR. Tycker kortet blev jätteballt! Det var verkligen jättelätt att göra! Jag tyckte att det svåraste var att skära ut det mönstrade pappret som skulle sättas inne i kortet. Måtten på sidan är ju amerikanska, men jag ritade 'vik-streck' vid 5-5-10-5-5cm (=30cm) och sen ritade jag ut vart jag skulle skära vid 4-7-4cm (=15cm). Tyckte det blev alldeles utmärkt!

2 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefint! Ser jätteavancerat ut, men är inte alls krångligt att göra! ROLIGT att du testade, du med!

    Kram!
    Cornelia, DT hos House of Inspiration

    SvaraRadera
  2. ahhhh men du.. vad läckert... det måste jag planka...
    (jag kommer att terra dig här.. )
    //ina

    SvaraRadera