söndag 27 september 2009

Stämpelförvaring

Kom på att jag inte har visat hur jag förvarar mina omonterade stämplar! Tänkte därför göra det lite snabbt nu. Jag har köpt mig en sån här stor cd-väska från IKEA.
På insidan har jag lagt den akrylkloss som jag använder mest, samt min svarta stämpeldyna och den disktrasa jag torkar av stämpelfärg med. Tycker det är smidigt att allt ligger på samma ställe..
Innuti har jag sorterat alla mina stämplar efter tillverkare. Har det varit med fina bilder till stämplarna har jag satt dem längst fram och sedan lagt stämpeln bakom, så att jag lätt kan se vilka stämplar som ligger var.
Om det inte har följt med fina bilder har jag istället fixat mina egna. I stort sett alla mina stämplar är helt omonterade, men om man har EZ-monterade stämplar kan man till exempel laminera bilden och sen sätta stämpeln på baksidan. Det har jag gjort med stämpeln föreställande tre paket. För mig funkar faktiskt detta helt kanon! Det är lätt att blädddra igenom och se vilka stämplar jag har och eftersom den är gjord så att cd-skivorna ska ligga stilla så ligger även stämplarna helt still och far inte runt i hela väskan.

1 kommentar:

  1. Vad smart, har också mina omonterade och har ingen bra förvaring! Ska kolla efter något liknande! Ska nu titta runt lite till!

    Kram Jessica

    SvaraRadera